Stuurkast isoleren

Wat is het probleem? 
Stuurkast isolerenTwee problemen kunnen zich voor doen bij de stuurkast: luchtgeluid en contactgeluid. De stuurkast functioneert ook als klankkast, dit is op te lossen door het volgende te doen.
  
Luchtgeluid door gat in de vloer van de stuurkast
Dit probleem is op te lossen door allereerst het gat goed dicht te maken, bijvoorbeeld met PUR-schuim. Vervolgens kunt u de stuurkast aan de binnen- of buitenkant isoleren door deze te voorzien van Isomat TS (type TS8) geluidsisolatie. U kunt deze platen verlijmen met Saba Select contactlijm. De binnenzijde van de stuurkast voorziet u van geluidsabsorberend schuim. Tecnocell (minimaal geadviseerde dikte 25 mm) is hiervoor uitermate geschikt, dit product is zelfklevend.

Contactgeluid door Morse-bediening
Via een Morse-kabel wordt gas gegeven. Dit is een massieve staaldraad die aan de gashendel van de motor vastzit. Trillingsenergie van de motor wordt via de massieve staaldraad overgegeven aan de stuurkast. Ga dit contactgeluid tegen door eerst goed te kijken of de bedieningskabel nergens tegenaan ligt. Bekleed de kast vervolgens met Isomat TS geluidsisolatie en Tecnocell geluidsabsorptie zoals hierboven omschreven. Er zijn ook morse-trillingdempers in de handel die hierbij kunnen helpen.

Hieronder vindt u de producten voor het isoleren van de stuurkast

Filteren
Filteren

Geluidsisolatie voor jacht- en scheepsbouw
Meer informatie over het isoleren van jachten, schepen en sloepen vindt u op de overzichtpagina 'Geluidsisolatie en absorptie voor boot en jacht'.