Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Hoe kan ik contact opnemen met de Akoestiekwinkel? 
    U kunt ons bereiken via telefoon, e-mail en WhatsApp.
    • Wordt de BTW altijd automatisch meegerekend met de prijzen die op de website te zien zijn?
      Op Akoestiekwinkel.nl wordt automatisch 21% BTW gerekend. Daarnaast wordt het bedrag exclusief BTW wel getoond.
    • Heeft de Akoestiekwinkel ook aanbiedingen?
      De Akoestiekwinkel heeft regelmatig online aanbiedingen. Via de knop 'aanbiedingen' in het menu kunt u direct zien welke producten op dit moment in de aanbieding zijn. Let wel: op alle aanbiedingen geldt te allen tijde: op = op.
    • Hoe kan ik mijn mening geven over de producten van de Akoestiekwinkel?
      Van alle producten kunt u op de desbetreffende productpagina een review schrijven. Reviews stellen wij zeer op prijs, want het helpt ons om ons assortiment en dienstverlening te verbeteren.
    • Is er een nieuwsbrief waar ik me voor in kan schrijven?
      Jazeker. Als u regelmatig op de hoogte wilt worden gehouden van nieuwtjes, tips en aanbiedingen van de Akoestiekwinkel, kunt u zich onderaan de homepage inschrijven voor onze nieuwsbrief. U ontvangt dan geregeld een e-mail met voor u relevante informatie.

        Bestelling & levering

          • Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?
            Op de productpagina of in het winkelmandje geven wij een indicatie van de levertijd. Artikelen met een levertijd van drie werkdagen zijn op voorraad. Overige artikelen zijn niet op voorraad en staan in backorder of zijn maatwerk (zoals een complete geluidsstudio). Voor zowel maatwerk als artikelen die niet op voorraad zijn zal de status backorder getoond worden.
            • Kan ik mijn afleveradres wijzigen?
              Afhankelijk van het moment van uw bestelling en de fase van het orderproces bij de Akoestiekwinkel, is het soms nog mogelijk om uw afleveradres te wijzigen. Bel ons daarvoor op (+31) 0183 - 643 885 (op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur). Wij kijken dan samen met u wat er mogelijk is.
            • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
              Ja, bestellingen via de webshop kunnen afgehaald worden bij onze fysieke winkel de Akoestiekwinkel te Gorinchem, op werkdagen van 08:30 tot 16:00 uur (vergeet niet uw bestelbevestiging en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen). U kunt er ook voor kiezen om onze winkel te bezoeken en daar te bestellen. Artikelen die op voorraad zijn kunt u dan gelijk meenemen.
            • Wat doe ik als ik ontevreden ben over mijn bestelling?
              We willen te allen tijde voorkomen dat u niet tevreden bent over uw bestelling. Bent u toch niet geheel tevreden over uw bestelling? Neem dan a.u.b. contact met ons op via het telefoonnummer (+31) 0183 - 643885 (op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur) of via het contactformulier. Uiteraard kunt u ook bestellingen retourneren. We helpen u graag!
            • Waar kan ik zien wat de status is van mijn bestelling?
              U kunt de status van uw bestelling bekijken via de pagina 'mijn bestellingen' in uw gebruikersaccount op Akoestiekwinkel.nl. Let op: hiervoor dient u een account aan te maken of, als u al een account heeft, in te loggen. U ontvangt altijd een e-mail zodra uw bestelling verzonden is en Track & Trace informatie om uw zending te volgen, ongeacht of u een account heeft.
            • Waar kan ik terecht wanneer er iets is fout gegaan in het bestel- en/of leverproces?
              U kunt altijd contact met ons opnemen via het contactformulier, of telefonisch via (+31) 0183 - 643 885 (op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur).
            • Kan ik een voorkeur geven voor het moment van levering?
              Het is helaas (nog) niet mogelijk om uw voorkeur voor een aflevermoment op te geven.
            • Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
              U kunt een pakket laten afleveren op ieder adres in de Europese Unie. Buiten Nederland en België gelden er wel andere verzendkosten.
            • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
              De ontvangsttijd van uw bestelling is afhankelijk van onze voorraad en het verwerkingsproces bij PostNL (briefpost en pakketpost) of Van den Haak TransMission (grote colli of palletzendingen). Zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u hierover per e-mail een bevestiging van ons. Deze e-mail bevat onder andere een Track & Trace code en een link om uw zending te volgen op de website van de vervoerder (m.u.v. briefpost). Doorgaans ontvangt u uw bestelling binnen drie werkdagen. U heeft het recht uw bestelling binnen 30 dagen te ontvangen. Wij stellen u tijdig op de hoogte over de status van uw bestelling als dit onverhoopt niet haalbaar blijkt te zijn.
            • Kan ik als zakelijke klant ook bestellen?
              Op Akoestiekwinkel.nl bedienen wij zowel particuliere als zakelijke klanten.

            Betalen

            • Welke betaalmogelijkheden zijn er?
              Op Akoestiekwinkel.nl kunt u betalen met iDEAL, PayPal, Bancontact/Mister Cash, creditcard (MasterCard en Visa) en Klarna (alleen voor Nederlandse particuliere klanten). Zakelijke klanten kunnen na het aanmaken van een account bij de tweede bestelling ook op factuur bestellen.
              • Kan ik ook achteraf betalen?
                Ja, Nederlandse particuliere klanten kunnen op akoestiekwinkel.nl ook achteraf betalen met de achterafbetaalmethode Klarna. De factuur, met betaalspecificaties, wordt enkele dagen na het versturen van de bestelling per e-mail door Klarna toegestuurd. Als u kiest voor de betaalmethode van Klarna ontvangt u altijd eerst het product thuis en heeft u vervolgens 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Er kan niet in termijnen worden betaald en het is niet mogelijk om als zakelijke klant met Klarna Factuur te betalen. Door voor Klarna Factuur als betaalmethode te kiezen gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna.Via Mijn Klarna vindt u een overzicht van de factuur of de betaling. 
                Wilt u de bestelling retourneren, dan komt de factuur bij Klarna te vervallen, zodra de gehele bestelling retour is verwerkt bij Akoestiekwinkel. Wanneer u een deel van de bestelling houdt, krijgt u na de retourverwerking een aangepaste factuur toegestuurd. 
                Heeft u vragen over de betaling of wordt uw bestelling niet goedgekeurd door Klarna? Neemt u dan contact op met Klarna via 020-8082852. Klarna is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Gaat u naar www.klarna.nl voor meer informatie. 
                 
              • Wanneer ontvang ik een factuur van mijn bestelling?
                Op de bevestigingspagina, na het betalen van uw bestelling, staat een link om uw factuur op te slaan of uit te printen. Heeft u een account op Akoestiekwinkel.nl? Dan vindt u deze factuur ook daar. Bestellingen geplaatst als 'particulier' worden voorzien van een factuur, tenzij het factuuradres afwijkend is van het afleveradres.
                • Hoe voer ik een kortingscode in?
                  Wanneer u over een kortingscode voor de Akoestiekwinkel beschikt, kunt u deze op de pagina van het winkelmandje invoeren door te klikken op 'kortingscode invoeren'. Vul daarna de kortingscode in en klik op 'kortingscode gebruiken'. U ziet vervolgens een notificatie boven het winkelmandje. U kunt het gebruik van de kortingscode ook op deze pagina annuleren. Door nogmaals de code in te voeren en te klikken op 'kortingscode annuleren' annuleert u het gebruik van de code. Let op: zodra de bestelling geplaatst is kunt u geen kortingscode meer toevoegen of annuleren.
                • Waar kan ik terecht wanneer er iets fout is gegaan in het betaalproces?
                  Dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier. U kunt hiervoor ook bellen op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur naar (+31) 0183 - 643 885.

                Retourneren & bedenktijd

                  • Hoe lang heb ik de tijd om me nog te bedenken en een artikel terug te sturen?
                    Bij Akoestiekwinkel heeft u, conform de voorschriften van Thuiswinkel waarborg, 14 dagen bedenktijd. Binnen deze periode kunt u ons via het contactformulier of telefonisch via (+31) 0183 - 643 885 melden dat u het product, om wat voor reden dan ook, wilt terugsturen. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. Een artikel kunt u dus nog binnen 28 dagen na de ontvangstdatum van het product retourneren, mits u op tijd heeft aangegeven het product niet te willen houden.
                  • Wat kost het mij wanneer ik een artikel retourneer?
                    Indien u van het herroepingsrecht gebruik wilt maken, neem dan voordat u de goederen terugstuurt telefonisch contact met ons op via (+31) 0183 - 643 885 of stuur een e-mail naar klantenservice@akoestiekwinkel.nl waarbij u duidelijk vermeldt dat u de overeenkomst wilt ontbinden en de goederen retour wilt sturen. Binnen 14 dagen na deze aanmeldingsdatum krijgt u uw volledige aankoopbedrag retour, mits de goederen door ons in goede staat ontvangen zijn. Gebreken of beschadigingen door eigen fout vormen geen legitieme reden tot een retourzending. De kosten voor retourzending zijn voor u. Ook kunt u de goederen zelf terugbrengen. Dan betaalt u geen additionele kosten.
                  • Hoe moet ik een artikel retourneren naar Akoestiekwinkel?
                    U kunt het te retourneren product, indien mogelijk in de originele verpakking, binnen 28 dagen na de ontvangstdatum terugsturen, mits u binnen 14 dagen na aflevering van de bestelling heeft aangegeven de bestelling retour te willen sturen. Zorg dat de verzending voldoende is gefrankeerd en stuur het naar het volgende adres: 
                    Akoestiekwinkel.nl (t.a.v. Retourneren), Franklinweg 8, 4207 HZ Gorinchem. Vermeld hierbij a.u.b. duidelijk dat het om een retourzending gaat.

                                  Bestelling annuleren

                                    • Tot wanneer is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?
                                      Wanneer u binnen 12 uur na uw bestelling telefonisch contact met ons opneemt via (+31) 0183 - 643 885 (op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur), kunnen wij uw bestelling nog kosteloos annuleren. Na 12 uur zult u het product zelf moeten retourneren. In dit geval zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening.
                                      • Wat kost het om mijn bestelling te annuleren?
                                        Annulering van uw bestelling is kosteloos wanneer u dit binnen 12 uur na bestelling telefonisch meldt via (+31) 0183 - 643 885 (enkel op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur).

                                      Garantie

                                        • Hoe lang duurt de garantie van het door mij gekochte artikel? 
                                          Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer er een garantietermijn van toepassing is, staat dit in de productbeschrijving op de betreffende productpagina aangegeven. Meer informatie over het wettelijk recht op een deugdelijk product vindt u op de website van ConsuWijzer.
                                          • Wat valt er allemaal onder de garantie van het door mij gekochte artikel?
                                            De garantie is alleen van toepassing op schade en/of gebreken die zijn ontstaan door materiaal- of productiefouten. Normale slijtage of veroudering valt niet onder de garantie. Ook bij onjuiste toepassingen vervalt de garantie. Ook producten die zichtbaar vervuild en producten die met geweld beschadigd zijn, vallen niet onder de garantie. In geval van garantie wordt het product gerepareerd en indien nodig vervangen voor een gelijk(waardig) product. Wanneer er sprake is van een beschadiging waarbij aanspraak wordt gemaakt op de garantie van het product, hanteren wij altijd de voorschriften van thuiswinkel.org. Neem bij twijfel altijd contact met ons op via (+31) 0183 - 643 885 (enkel op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur).

                                          Gebruikersaccount

                                          • Hoe krijg ik toegang tot mijn gebruikersaccount?
                                            Voor toegang tot uw gebruikersaccount dient u deze eerst aan te maken. Met de door u gekozen inloggegevens kunt u vervolgens inloggen. Klik hiervoor rechtsboven op 'mijn account'.
                                          • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
                                            Vanuit uw persoonlijke pagina binnen uw gebruikersaccount kunt u uw account- en adresgegevens wijzigen. Let wel: wanneer u al een bestelling heeft geplaatst, hebben uw wijzigingen geen invloed op deze bestelling. Neem in dit geval contact met ons op via (+31) 0183 - 643 385 (enkel op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur). 
                                          • Bent u uw wachtwoord van uw gebruikersaccount vergeten?
                                            Wijzig uw wachtwoord dan via deze pagina. U kunt uw wachtwoord ook in uw gebruikersaccount bij accountgegevens wijzigen.

                                          Winkel

                                            • Waar en wanneer kan ik bij de showroom van de Akoestiekwinkel terecht?
                                              Tijdens werkdagen, met uitzondering van feestdagen, is de Akoestiekwinkel geopend van 8:30 tot 12:00 uur. ’s Middags kunt u uitsluitend op afspraak de Akoestiekwinkel bezoeken. De Akoestiekwinkel is onderdeel van Merford en is in hetzelfde gebouw gevestigd. De showroom is centraal gelegen en eenvoudig vanaf de snelweg A15 te bereiken. Het adres van Akoestiekwinkel is: Franklinweg 8, 4207 HZ Gorinchem. U herkent de ingang aan de zuil bij de deur.
                                            • Waarvoor kan ik bij de Akoestiekwinkel terecht?
                                              In de Akoestiekwinkel kunt u terecht voor advies over, en bezichtiging en aankoop van producten.
                                            • Zijn alle producten in voorraad als ik naar de showroom van de Akoestiekwinkel kom?
                                              Onze webshop geeft een indicatie van de voorraadstatus van een product. Artikelen met een levertijd van maximaal drie werkdagen zijn op voorraad. Informeer voor de zekerheid telefonisch via (+31) 0183 - 643 885 naar het voorraadniveau van een artikel alvorens u naar onze showroom in Gorinchem afreist. Zo voorkomt u dat u tevergeefs langskomt.

                                            Overig

                                              • Waar kan ik meer uitleg lezen over geluidsisolatie en akoestiek? U vindt op deze pagina meer uitleg over enkele belangrijke begrippen omtrent geluidsisolatie en akoestiek. Daarnaast proberen wij u op de categorie-, product- en tipspagina's van de juiste informatie te voorzien.
                                                • Wat doet Akoestiekwinkel met mijn gegevens?
                                                  Akoestiekwinkel gaat vertrouwelijk met uw gegevens om en zal deze niet delen met derden. Wij handelen conform de Thuiswinkel.org voorschriften. Daarnaast zijn wij aangemeld bij het CBP met als meldingsnummer: m1519618.

                                                Copyright

                                                  • Mag ik gebruik maken van het beeldmerk van Akoestiekwinkel?
                                                    Het beeldmerk van de Akoestiekwinkel is een geregistreerd beeldmerk en mag niet zonder toestemming van de Akoestiekwinkel en/of Merford worden gebruikt. Neem contact met ons op wanneer u het beeldmerk graag zou willen gebruiken.
                                                  • Mag ik teksten en (product)foto's op Akoestiekwinkel hergebruiken?
                                                    Deze website geniet auteursrechtelijke bescherming. De teksten en foto's op de site zijn bestemd voor eigen of intern gebruik van onze klanten. Het is niet toegestaan de site en teksten en foto's te kopiëren anders dan door het downloaden, bekijken of printen daarvan. Zonder schriftelijke toestemming van Merford is het niet toegestaan deze site en de inhoud daarvan op andere wijze te hergebruiken, door te zenden of beschikbaar te stellen op een netwerk. Het is niet zonder toestemming toegestaan om inhoud van deze website op een andere website te tonen of deze site te framen.