Reservewielbak

Het isoleren van rij- en uitlaatgeluid
Rijgeluiden bestaan uit afrolgeluid van de banden, motor- en uitlaatgeluid. Deze komen het voertuig binnen door dun of licht plaatwerk zoals het reservewielbak, maar ook wielkasten en de bodemplaat. Dit geluidsprobleem is vrij eenvoudig te verminderen door het aanbrengen van ontdreuningsmatjes. Door plaatvlakken van de carrosserie te voorzien van deze matjes worden de vlakken als het ware vastgehouden. Bijgevolg wordt het afstralen van geluid aanmerkelijk verminderd.

Stappenplan voor het isoleren van de reservewielbak

  • Stap 1: Ontvetten
    Reinig de ondergrond grondig zodat de producten goed hechten. Dit kan met ontvettende schoonmaakmiddelen of remmenreiniger. 
  • Stap 2: Ontdreuning
    Hiervoor gebruikt u bij voorkeur Vibraflex Extreme of STP Aero Bomb voor dit deel van het voertuig. De gehele wielbak moet worden voorzien van deze ontdreuningsmatjes. Welke matjes u nodig heeft, bepaalt u zelf door de eigenschappen van de producten te vergelijken. Voor het beste resultaat voorziet u ook de bodemplaat in zijn geheel van Vibraflex of STP Aero Bomb.
  • Stap 3: Afwerken met extra isolatie
    Met Isomat VM vloermat, een geluidsisolerende vloermat, kunt u de ontdreuningsmatjes afwerken. Deze fraaie vloermat kleedt de kofferbak mooi af én zorgt voor extra isolatie. 
  • Stap 4: Geluidsabsorptie (optioneel)
    De achterzijde van de achterbank kunt u eventueel voorzien van Acusticell VSP. Deze geluidsabsorptieplaat is voorzien van een fraaie, geperforeerde toplaag van kunstleer, waardoor het geschikt is om het interieur verder mee af te werken. 

Hieronder vindt u alle beschreven producten voor het isoleren van de reservewielbak

Filteren
Filteren

Voertuig isoleren
Op onze verzamelpagina Voertuig Isolatie vindt u meer informatie over het isoleren van diverse voertuigonderdelen zoals motorkap isolatie, wielkast isolatie en portier isolatie.